KLIWER – Biuro Turystyczne, szkoła żeglarstwa, rejsy, szkolenia żeglarskie, obozy, kolonie, czartery
Strona Główna > Rejsy morskie - Bałtyk

Rejsy morskie - Bałtyk

Miejsce:

Morze Bałtyckie

Wiek:

od 16 lat za pisemną zgodą rodziców

Organizator:

„S/Y TOBIAS - Agnieszka Kopydłowska”

Charakter imprezy

Nasze rejsy mają charakter stażowo-szkoleniowy. Pozwalają wypływać godziny stażowe potrzebne do uzyskania stopni żeglarskich. W jednym, tygodniowym rejsie, realnie można wypływać około 60 -100 godzin stażowych. Tobias ma 12.6m długości, więc spełnia wymogi PZŻ do uzyskania stażu na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej, jeśli ją posiada. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.Nasze rejsy mają charakter stażowo-szkoleniowy. Pozwalają wypływać godziny stażowe potrzebne do uzyskania stopni żeglarskich. W jednym, tygodniowym rejsie, realnie można wypływać około 60 -100 godzin stażowych. Tobias ma 12.6m długości, więc spełnia wymogi PZŻ do uzyskania stażu na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej, jeśli ją posiada. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.

W każdym terminie rejs odbywa się na innej trasie! Więcej szczegółów pod tel. +48 22 648 21 52 , lub e-mailem: biuro@kliwer.com.pl

Terminy

Od Do Symbol Cena  
2017-05-27 2017-06-03
rezerwuj
2017-06-03 2017-06-10
rezerwuj
2017-06-10 2017-06-17
rezerwuj
2017-06-17 2017-06-24
rezerwuj
2017-06-24 2017-07-01
rezerwuj
2017-07-01 2017-07-08
rezerwuj
2017-07-08 2017-07-15
rezerwuj
2017-07-15 2017-07-22
rezerwuj
2017-07-22 2017-08-05
rezerwuj
2017-08-05 2017-08-12
rezerwuj
2017-08-12 2017-08-19
rezerwuj
2017-08-19 2018-09-02
rezerwuj
2017-09-02 2017-09-16
rezerwuj
2017-09-16 2017-09-23
rezerwuj
2017-09-23 2017-09-30
rezerwuj

Cena zawiera:

Cena rejsu zawiera miejsce na jachcie, prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana, ubezpieczenie jachtu. Cena nie zawiera: indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW. Kasa jachtowa to fundusze zbierane przez załogę w kwocie około 50 zł/dzień, przeznaczona na zakup świeżej żywności, paliwa oraz na opłaty portowe. Jej rozliczenie odbywa się na koniec rejsu. Ewentualne nadwyżki - czyli niewykorzystane pieniądze, wracają do uczestników rejsu. Kapitan jest wyłączony ze składki jachtowej.

Jacht

klasa: Norseman 40
stalowy kecz
długość: 12.60m
szerokość: 3.80m
zanurzenie: 1.95m
waga: 15t
powierzchnia żagli: 70m2
silnik: Leyland 68kM
zbiornik wody: 800 L
zbiornik paliwa: 300 L
koje: 8 - kabina dziobowa, mesa i kabina rufowa (na rejs należy zabrać swój śpiwór)
łazienki: 2 - dziobowa i rufowa z prysznicem

Wyżywienie

Zakupu prowiantu dokonuje załoga. Koszty zakupów pokrywane są ze składki do wspólnej kasy jachtu. Podczas rejsu załoga dokonuje podziału na wachty kambuzowe i ze wspólnie zakupionych produktów przygotowuje posiłki dla całej załogi.

Rabaty

- Każda osoba, która już pływała na Tobiasie, na kolejny rejs otrzyma 5% zniżki.
- Każda osoba, która zdecyduje się wziąć udział w dwóch lub więcej rejsach w jednym sezonie, otrzyma na drugi i każdy kolejny rejs 10% zniżki.
- Służymy pomocą przy szukaniu najkorzystniejszego dojazdu do miejsca rozpoczęcia rejsu.

1. Przede wszystkim dobry humor i chęć do żeglowania!
2. Dowód osobisty i paszport. Pływając po krajach UE wystarczy dowód osobisty, jednak gdy mamy paszport warto go ze sobą zabrać.
3. Ubezpieczenie. Jacht ma ubezpieczenie OC i CASCO. Warto wykupić sobie ubezpieczenie turystyczne od kosztów leczenia za granicą i następstw nieszczęśliwych wypadków. Na tygodniowy rejs jest to kwota około 30 zł.
4. Waluta. Zazwyczaj wystarczy karta płatnicza – zapłacimy nią za porty i zrobimy zakupy w sklepie. Jednak warto mieć „trochę drobnych” w walutach odwiedzanych krajów, a więc euro ( Niemcy), korony duńskie (Dania), korony szwedzkie (Szwecja). W Sassnitz – dodatkowo zapłacimy w porcie 1 euro za prysznice, a będąc np. w Groenhoegen na Olandii możemy wybrać się na targ staroci i tam płacimy tylko koronami. W porcie w Kalmarze i Groenhoegen (Szwecja) również zapłacimy gotówką.
5. Ubranie. Bałtyk bywa pogodowo kapryśny. Dlatego wybierając się na rejs, nawet w miesiącach letnich, powinniście spakować odpowiednio więcej rzeczy. Zwłaszcza tych ciepłych! Z pewnością przydadzą się zwykłe, letnie ciuchy. Jednak, na pewno nie pożałujecie, że wzięliście grubą czapkę, nieprzewiewne i nieprzemakalne rękawiczki. Dobrze jest przewidzieć ubieranie się „na cebulkę”, czyli kilka cienkich polarów, które da się założyć jeden na drugi. Na „górę” i na „dół”. Byleby ta „cebulka” nie krępowała ruchów!
6. Sztormiak (najlepiej kurtka i spodnie) jest jedną z najważniejszych rzeczy, jaką zabieramy na rejs. Zapewnia on komfort pływania, gdy wieje zimny wiatr i bryzgi fal wchodzą na pokład. Zwłaszcza gdy pada deszcz. Sztormiak to niekoniecznie spora inwestycja. Można kupić ubranie trekkingowe. Można przeszukać szmateksy lub allegro i coś zawsze się znajdzie. Zwłaszcza gdy jedziecie pierwszy raz na morze i jeszcze nie wiecie czy będzie się ono wam podobało, to nie wydawajcie pieniędzy na super markowy sprzęt. Na Bałtyku przeloty między portami są kilkunastogodzinne, a nie wielodniowe. Ma to być ubranie nieprzemakalne, przeciwwiatrowe i w miarę oddychające.
7. Obuwie. Dobrze jest zabrać obuwie trekkingowe najlepiej nieprzemakalne, wygodne, oddychające i antypoślizgowe. Zwykłe kalosze nie są koniecznością – zajmują dużo miejsca w plecaku i jest w nich zwyczajnie zimno. Polecamy kalosze piankowe i to z krótką cholewką. I tak jet ona ukryta pod nogawkami sztormiaka. Latem przydadzą się też sandały i adidasy.
8. Okulary przeciwsłoneczne i krem z filtrem UV – mocnym. Słońce na wodzie potrafi dać się we znaki! Czapka przeciw słoneczna. Ale lepszy jest brezentowy kapelusz niż czapka z dużym daszkiem. Bo taką wiatr zabiera bezpowrotnie!
9. Śpiwór i dres do spania. Każda koja na Tobiasie ma swoją poduszkę ze świeżo praną poszewką na kolejny rejs.
10. Przybory toaletowe, ręcznik, klapki pod prysznic. I ewentualnie „drobne” na kąpiel. Czyli monety jednoeurowe w przypadku Sassnitz. Lub pięciokoronówki w przypadku Groenhoegen na Olandii. W większości innych portów, kąpiel jest w cenie portu.
11. Aparat fotograficzny / kamera, ładowarki, zapasowe baterie, latarka czołówka.
12. Stale przyjmowane leki. Dobrze jest poinformować kapitana o tym, że bierze się jakieś lekarstwa, dla własnego komfortu i bezpieczeństwa!
13. Okulary korekcyjne jeśli używacie,lub soczewki na zapas. Okulary trzeba zaopatrzyć w sznureczek asekuracyjny. One nie pływają!!!
14. Osoby posiadające patent i książeczkę żeglarską powinny zabrać oba dokumenty. Do książeczki kapitan na koniec rejsu dokona odpowiedniego wpisu potwierdzającego staż. Oprócz tego każdy uczestnik otrzymuje opinię zgodną z wymogami PZŻ.
15. W co to wszystko spakować? Unikajcie plecaków ze stelażem, choć nasz jacht jest wielki, ciężko będzie taki pakunek schować w szafkach czy bakistach. Najlepsza jest torba podróżna lub miękki plecak.

UWAGA Osiągniecie niektórych planowanych portów może być utrudnione ze względów pogodowych, wymienione trasy są więc jedynie orientacyjne i mogą ulec zmianie w przypadku trudnych warunków atmosferycznych, działania siły wyższej, sprawności załogi oraz decyzji skippera.

Galeria

stat4u